Kokemuksia: KalPa

KalPa tunnetaan keltamustana jääkiekkojoukkueena SM-liigatasolta sekä monen ikäisten juniorijoukkueina. Osa KalPa Hockeyn liiketoimintaa on Olvi Areenan ravintola- ja kokouspalvelut. Kuopion uuden uimahallin avautumisen yhteydessä avattiin Laituri-kahvila sekä Pelimies-ravintola, joista jälkimmäinen palvelee päivisin ja viikonloppuisin lounastajia ja iltaisin nälkäisiä ja janoisia asiakkaita.  

KalPan, Pajun ja Call to Actionin yhteisessä projektissa kehitettiin Pelimiehen markkinointia. Tavoitteena oli lisätä asiakkaiden tietoisuutta Pelimiehen palveluista ja houkutella asiakkaita lounaslinjaston ääreen. Projektissa tunnistettiin tavoiteltavia asiakaskohderyhmiä, suunniteltiin ja toteutettiin markkinoinnin sekä myynnin toimenpiteitä sekä tutkittiin digimarkkinoinnin vaikuttavuutta analytiikan avulla. Projektiin osallistui KalPan toimistolta avainhenkilöiden tiimi, ja työpajoissa saatiin kirkastettua yhteinen tavoite sekä vauhditettua sisäistä viestintää.  

Projekti toteutettiin ELY-keskuksen kehittämispalveluna. Lue alta KalPan toimitusjohtajan kommentit projektista! 

”Ulkopuolisen toimijan ohjaama prosessi vauhditti asioiden eteenpäin viemistä. Omalla porukalla asioita tulee joskus lykättyä eteenpäin erilaisista syistä, ulkopuolisen kanssa kynnys asioiden siirtämiseen oli sopivan korkea. Saimme markkinointiin konkreettisia vinkkejä, erityisesti analytiikan ja datan hyödyntämiseen liittyen. Yhteistyö oli sujuvaa ja järjestelmällistä, ja saimme nopeasti vastauksia kysymyksiin. Meillä oli projektille selkeät tavoitteet.

Projektin lopullinen hyöty nähdään syksyllä, kun koronarajoitukset toivon mukaan väistyvät. Koen joka tapauksessa, että saimme projektista arvokasta apua markkinoinnin kehittämiseen!”  

Toni Saksman, toimitusjohtaja

Yritysten kehittämispalvelut (ELY)