Rakenna asiakaskokemusta sanoittamisen ja vuorovaikutuksen avulla
Sanoittaminen ja vuorovaikutus ovat tärkeässä roolissa asiakaskokemuksen rakentamisessa. Uudistumisten taito -valmennuksessa perehdyttiin näihin aiheisiin.
Onko palvelu rakennettu tukemaan asiakkaalle ominaisia toimintatapoja vai organisaation sisäisiä prosesseja? Joustaako palvelu asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin? Kartoitatko asiakaskokemusta tai vahvistuksia olettamuksille?
Palvelumuotoilu on ketterä, matalan kynnyksen kehittämisprosessi.
Palvelumuotoilun tavoitteena on parantaa asiakkaan kokemaa palvelukokemusta ja kehittää toimintaa. Palveluiden kehittäminen asiakaslähtöisesti tarkoittaa sitä, että asiakkaat osallistetaan mukaan palveluiden kehittämiseen – mielellään jo heti prosessin alkuvaiheessa. Palvelumuotoilijan rooli on auttaa asiakastarpeiden tunnistamisessa sekä löydösten konkretisoimisessa.
Saattaa tuntua, että sukellus asiakkaan ja käyttäjän tarpeisiin hidastaa prosessia hetkeksi. Asiakasymmärryksen kerääminen auttaa tekemään täsmennettyjä valintoja sekä nopeuttaa uusien toimintamallien ja työkalujen käyttöönottoa.
Moniammatillinen tiimimme on tukena palvelumuotoiluprosessissa ja toteuttaa palvelumuotoilukokonaisuuksia asiakkaan tarpeen mukaan. Hyödynnämme työssämme lisäksi ketteriä menetelmiä sekä liiketoimintaymmärrystä.
Asiakasymmärrys
Asiakashaastattelut, asiakaspersoonat, benchmarkkaus, asiakassegmentointi
Haasteen määrittely
Prosessin fasilitointi, sisäisen kehittämisen fasilitointi
Yhteiskehittämisen fasilitointi
Asiakkaiden ja henkilöstön sitouttaminen ja osallistaminen
Suositukset mallinnukseen
Palvelupolkukuvaus, tavoiteltavat asiakkuudet
Koulutus ja valmennus
Kuinka hyödynnät palvelumuotoilua oman toiminnan kehittämisessä?
Sanoittaminen ja vuorovaikutus ovat tärkeässä roolissa asiakaskokemuksen rakentamisessa. Uudistumisten taito -valmennuksessa perehdyttiin näihin aiheisiin.
Olemme pitkään hyödyntäneet Kuka- ja Millainen-kortteja työpajatyöskentelyssämme ja myyneet korttipakkoja verkkokauppamme kautta. Koronaepidemian myötä myös konsultointi- ja valmennusbisneksessä siirryttiin “yön…
Asiakasymmärryksen pohjalle rakennetaan menestyviä yrityksiä, tuotteita ja palveluita sekä kohderyhmää puhuttelevaa viestintää.